Prodal se vůz Alfa Romeo za 1,2 milionu korun. Patřil Karlu Gottovi

31.10.2024

V rámci prestižní motoristické výstavy Prague Car Festival proběhla i aukce historických a sběratelských vozidel pod značkou Retro Garáž. Ve spolupráci s Aukrem se za 1 180 000 korun prodal ikonický vůz Alfa Romeo 2000 GT Veloce, který dle dostupných indicií patřil Karlu Gottovi. Nového majitele našel za 1,5 milionu korun i americký tahač s dnes již nesehnatelným motorem 9.3L V8 2 stroke diesel. Za 290 tisíc korun se prodal také Mercedes-Benz třídy S generace W126.

V posledním říjnovém víkendu proběhl již třetí ročník aukcí historických a sběratelských vozidel pod značkou Retro Garáž v rámci prestižní motoristické výstavy Prague Car Festival.

Sběratelé mohli stejně jako v předchozích ročnících přihazovat buď v aukci přímo v sále na výstavišti nebo on-line na Aukru. Aukce nabídly celkem 9 automobilů, mezi nimiž šlo najít opravdové unikáty z dílny známého úpravce Metalex, mediálně známou Alfu Romeo GTV po slavném zpěvákovi Karlu Gottovi, krásné BMW 850i po známém skladateli Karlu Svobodovi a další sběratelské perličky v podobě Renaultu R5 GT Turbo, Škody Superb Edition 100 nebo dokonce vzácného amerického tahače Peterbilt z roku 1969. 

"Vozy vybrané značkou Retro Garáž byly i tentokrát nesehnatelné a vzácné raritní kousky. Sběratelé měli opravdu z čeho vybírat," uvedl Pavel Krejčíř, expert na sběratelství a starožitnictví portálu Aukro.

Z 9 aukcí překročily nastavenou rezervu a prodaly se 3 vozy: Alfa Romeo 2000 GT Veloce, Mercedes-Benz 500 SE 126 a PETERBILT 359 A DAY CAB.

Vůz Alfa Romeo 2000 GT Veloce patřil dle dostupných indicií Karlu Gottovi, který s vozidlem havaroval při cestě na koncert do Karlových Varů. Historii vozu dokládal jak československý technický průkaz, tak i dobová fotografie Karla Gotta s havarovaným vozem a jeho osobní vzpomínky na nehodu detailně popsané v autobiografické knize Má cesta za štěstím. Aukce skončila na 1 180 000 korunách.

Za 1 500 000 korun se prodal americký tahač s naprosto jedinečným a dnes nesehnatelným motorem 9.3L V8 2 stroke diesel. Vozidlo z roku 1969 bylo v letošním roce dovezeno z USA společností Veteráni z USA specializující se na import amerických automobilů. Tahač měl hliníkový rám i karoserii a byl plně pojízdný a provozuschopný.

Nového majitele našel za 290 000 korun i Mercedes-Benz z roku 1990. Mercedes-Benz třídy S generace W126 byl představený v září 1979 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V roce 1985 se třída S W126 dočkala decentního faceliftu. Ten uhladil design, přidal větší brzdy, nové šestiválce i upravené osmiválce, přepracované vstřikování nebo třícestný katalyzátor, který se stal v září 1986 standardní výbavou. V roce 1988 přibyl ještě airbag spolujezdce a v roce 1991 skončila výroba generace W126 úplně.

Zdroj textu a fotografií: TZ Aukro