Bilance českého vývozu prostřednictvím Lidlu byla rekordní! V roce 2020 dosáhla 9,7 miliardy korun

01.03.2021

Každým rokem jsou české výrobky v zahraničí populárnější. Zcela jistě to potvrzuje fakt, že s Lidlem v roce 2020 vyvezlo své potraviny a drogistické zboží celkem 185 výrobců do 28 zemí Evropy a USA, a to za téměř 9,7 miliardy korun. To představuje meziroční nárůst o více než 14 %. Z hlediska finančního objemu českého vývozu prostřednictvím Lidlu byl tak rok 2020 rekordní.

Zákazníci Lidlu se v zahraničí s českými výroby mohou setkat již řadu let. Množství výrobků však stále roste. V celkem 28 zemích mohli zákazníci zakoupit výrobky od 185 výrobců, což je o 18 více než v roce 2019. Loňský rok však také přinesl absolutní rekord v případě finančního objemu. Hodnota vyvezeného zboží stoupla o 1,2 miliardy, a to z loňských 8,5 miliardy na téměř 9,7 miliardy korun. Blížící se desetimiliardová hranice zcela jistě svědčí o nárůstu obliby českých výrobků v zahraničí.

Mezi TOP 10 výrobců podle objemu vyvezeného zboží patří v oblasti potravin LE & CO - Ing. Lenc, MOWI Czechia, Mlékárna Pragolaktos, Krahulík - Masozávod, Delimax, Tereos TTD, Hortim-International a La Lorraine.

Již potřetí v řadě byla však největším vývozcem společnost Drylock Technologies s.r.o., která je výrobcem hygienických prostředků. Ta pod značkou Lupilu vyváží zejména dětské pleny. Značka Lupilu se současně v kategorii dětské oblečení stala Nejdůvěryhodnější značkou 2020, a to v nejrozsáhlejším průzkumu důvěry, který organizuje společnost Atoz Group každý rok ve spolupráci s agenturou Nielsen.

V TOP 10 také obhájila umístění další společnost z oblasti drogistického zboží, a to Personna International CZ, která vyrábí ruční holicí strojky.

"Blížící se desetimiliardovou hranici v rámci exportu považujeme v extrémní konkurenci výrobců za enormní úspěch. A to nejen pro nás, ale také pro české potravináře a výrobce drogistického zboží. Těší nás, že rostoucí trend potvrzuje kvalitu našich výrobků nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí," hodnotí vývoj Michal Farník, jednatel společnosti Lidl Česká republika, pod jehož vedením Lidl export českých výrobků zajišťuje.

Do TOP 3 odběratelských zemí podle objemu vyvezeného zboží se zařadilo na první místo již tradičně Slovensko. Dále následuje Velká Británie a Polsko. Mezi prvními deseti destinacemi jsou dále, Maďarsko, Rumunsko, Chorvatsko, Litva, Slovinsko, Bulharsko a Irsko.

Se společností Lidl mají možnost vyvážet své zboží všichni dodavatelé. Základní podmínkou je schopnost dlouhodobě splňovat vysoké nároky v oblasti kvality, které má Lidl nastaveny úplně stejně i pro české prodejny a bez rozdílu pro všechny dodavatele. Dalším kritériem je poté schopnost dodávat požadovaný objem zboží i do dalších zemí. Vstup na zahraniční trh je jednodušší primárně v tom, že výrobce nemusí hledat partnery pro prodej či investovat do marketingu v dané zemi. Jednoduchá je současně také logistika, kdy výrobce zboží doveze pouze do jednoho centrálního skladu a následnou dopravu již kompletně zajišťuje společnost Lidl.