Díky CRM dosáhnete úspěchu v podnikání mnohem dříve. V čem vám usnadní cestu za svými sny?

29.08.2023

Pokud hledáte zaručený recept na to, jak své drobné podnikání transformovat na plnohodnotný byznys, pravděpodobně nakonec odejdete s nepořízenou. Žádná "kuchařka zaručeného úspěchu" totiž neexistuje – a ani nemůže. Vždy je totiž důležité respektovat specifické aspekty daného podnikání. Co však v tomto článku najdete, je tip na jednu z mála univerzálních ingrediencí. Bez kvalitního CRM systému se na trhu prosadíte jen stěží. Proč? Protože řízení vztahů se zákazníky patří mezi základní pilíře každé firmy.

Co je CRM systém?

CRM systém (zkratka pochází z anglického sousloví Customer Relationship Management) je softwarová platforma pro řízení a optimalizaci vztahů se zákazníky. Mezi hlavní cíle implementace patří centralizace a zjednodušení správy klientských informací, automatizace rutinních procesů, ale také efektivní analýzy a monitoring dat.

Společně s CRM systémem získáte mocný nástroj pro lepší porozumění potřeb zákazníků. Díky tvrdým datům navážete (a zároveň si udržíte) silné vazby s cílovou skupinou a získáte náskok před konkurencí.

Centralizace dat

První místo na seznamu obecných benefitů CRM zaujímá centralizace dat. Situace, kdy nemůžete dohledat důležité informace, jsou díky němu minulostí. Systém údaje ukládá na jediné místo (v cloudu nebo na serveru) a umožňuje kompetentním osobám, aby k nim kdykoliv a odkudkoliv přistupovali. Centralizace informací zároveň vede k výraznému snížení chybovosti.

Vizualizace dat

Intuice může klamat. Řídit se vnitřním hlasem nemusí být vždy správně – mnohem bezpečnější jsou rozhodnutí na základě analýzy tvrdých dat. V prostředí CRM lze potřebné informace okamžitě zpracovat do statistik, grafů a tabulek. A protože se vždy každá změna okamžitě projeví v databázi, budete mít jistotu, že máte k dispozici aktuální informace.

Rychlejší komunikace a méně práce

Mezi další výhody CRM systému patří zrychlení a automatizace komunikačních procesů a rutinních úkonů. Díky instantnímu přístupu k historii komunikace může zákaznická podpora okamžitě reagovat a relevantně odpovídat na dotazy či problémy konkrétního zákazníka.

Integrace s dalšími aplikacemi

Pokud při práci používáte další aplikace – a nechcete se jich vzdávat, poohlédněte se po CRM softwaru, který lze s dalšími systémy snadno integrovat. Dobrou volbou je například eWay-CRM. České CRM Microsoft 365 nabízí kompatibilitu s nástrojem Zapier a slibuje propojení s několika tisíci aplikacemi.

A co je ještě lepší? České CRM v Outlooku je vsazeno do známého prostředí populárního e-mailového klienta. Takže pokud již Outlook používáte, jednoduše začnete používat nové funkce, aniž byste se museli přeučovat na jiné rozhraní. eWay-CRM si navíc můžete vyzkoušet zdarma. A až vám verze FREE přestane stačit, přejdete na placenou verzi.

komerční sdělení