Firemní dress code doporučují i módní stylisté. Víte proč?
Přestože firemní dress code má na západě mnohaletou tradici, v našich podmínkách stále ještě není úplně běžnou praxí. Oblečení zaměstnanců je přitom jednou z prvních věcí, které si všimnete po příchodu do jakékoliv firmy. Dress code se tedy rozhodně vyplatí zavést, a to i z jiných důvodů. Mimo to, že působí dobře na klienty, může také usnadnit život zaměstnancům, a dokonce i posílit nehmotný kapitál firmy. Začtěte se a zjistěte, jak vlastně firemní dress code funguje.
Firemní dress code, jinými slovy kodex oblékání, je většinou spjat hlavně s velkými firmami, jako jsou například banky anebo pojišťovny. Společným znakem zaměstnaneckých outfitů jsou v tomto případě hlavně neutrální barvy a střídmost. Další pravidla pak závisí na konkrétní firemní kultuře. Čím lépe jsou stanovena, tím jednodušší je pro zaměstnance zvolit, co si obléknout, aby na klienty působili dobře a zároveň se cítili příjemně a sebevědomě.
Sjednocený styl oblékání má však své výhody i v menších firmách, kde může pomoci podpořit image společnosti a upevnit firemní identitu. Tím se přímo posiluje nehmotný kapitál firmy, který v dnešní době hraje čím dál větší roli při dosažení úspěchu. Velký význam má hlavně u firem, které jsou lídry v daném odvětví. Dress code navíc může podpořit kolektivního ducha a posílit sounáležitost pracovníka s firmou.
Dress code není jen "byznys outfit"
Dress code se však nemusí týkat jen oblečení na pracovní schůzky a do kanceláří. Z výše uvedených důvodů má svá pravidla také oblékání zaměstnanců v obchodech a nebo třeba restauracích a fast foodech. Zde se často volí firemní trička s potiskem či výšivkou, případně celý komplet firemního oblečení. Důležité je, aby textil byl praktický a pohodlný pro výkon dané práce. Zároveň by však měl také podporovat firemní identitu - vhodné je zvolit barvy společnosti a opatřit oblečení logem.
Jak vybrat firemní textil?
Pokud chcete výhod firemního oblečení využít i vy, při výběru textilu mějte na paměti několik pravidel:
Ohlídejte si kvalitu materiálů
Na firemním textilu se nevyplatí šetřit. Kousky musí být pohodlné a prodyšné, aby neodváděly pozornost zaměstnanců od práce, a nesnižovaly tak jejich produktivitu.
Buďte originální
Pokud to vaše firemní identita dovoluje, zvažte potisk textilu zajímavým, vtipným obrázkem. Zákazníky zaujmete a zaměstnanci budou oblečení nosit o to raději.
Přidejte něco navíc
Mnoho firem svým zaměstnancům poskytuje také textil, který mohou využít ve volném čase.
- Darujte jim tašky s potiskem.
- Věnujte zaměstnancům kvalitní mikiny s logem.
Pokud dobře vyberete, zaměstnanci si je oblíbí a budou dělat firmě reklamu všude, kudy budou chodit.
Odlište zaměstnance
Firemní textil vždy navrhujte tak, aby vašim zákazníkům bylo na první pohled jasné, kdo patří k personálu a na koho se mohou obrátit. To se týká hlavně oblečení asistentů prodeje a nebo gastronomických provozů.