HealthCare Institute a AMI Digital již potřetí ohodnotí, jak nemocnice a zdravotní pojišťovny zvládají online komunikaci s pacienty

Od začátku února realizuje HealthCare Institute již 15. ročník celostátního projektu "Nejlepší nemocnice ČR", který sleduje bezpečnost a spokojenosti pacientů a zaměstnanců v českých nemocnicích. Potřetí bude také vyhlášena i kategorie "Nejlepší online komunikace nemocnic", jejímž garantem je digitální agentura AMI Digital a největší česká PR agentura AMI Communications.

V loňském roce obsadila 1. místo Fakultní nemocnice Brno v kategorii fakultních nemocnic a 1. místo mezi ostatními zařízeními Stodská nemocnice. V kategorii zdravotních pojišťoven obsadila první místo Všeobecná zdravotní pojišťovna. Výsledky letošního hodnocení budou vyhlášeny na konci listopadu tohoto roku.

Při hodnocení se specialisté na online komunikaci zaměřují na internetové stránky jednotlivých nemocnic dle různých parametrů. Jedná se především o jejich použitelnost, přívětivost a funkčnost pro návštěvníky. Stejně tak důležitými ukazateli jsou i obsah, aktuálnost informací nebo přívětivost webu k handicapovaným osobám.

"Bez kvalitních webových stránek dnes nemůže optimálně fungovat žádná organizace, natož nemocnice. Zvláště v této době, kdy čelíme současné epidemii koronaviru se ukazuje, jak jsou informace z jednotlivých nemocnic pro pacienty důležité," říká Vladan Crha, Managing Director AMI Digital.

Do hodnocení bude zahrnuto 154 nemocnic po celé České republice. Výsledky budou vyhlášeny na 15. ročníku odborné konference "Efektivní nemocnice 2020 - Strategie zdravotních pojišťoven a nemocnic", která se uskuteční 24. listopadu letošního roku v Praze. Celostátní projekt "Nejlepší Nemocnice ČR" každým rokem vyhlašuje nejlepší nemocnice ve čtyřech klíčových oblastech: Bezpečnost a spokojenost hospitalizovaných pacientů, Bezpečnost a spokojenost ambulantních pacientů, Bezpečnost a spokojenost zaměstnanců nemocnic a Finanční zdraví nemocnic.

Daniel Vavřina, zakladatel HealthCare Institute, dodává: "Již třetím rokem hodnotíme webové stránky nemocnic a druhým rokem také webové stránky zdravotních pojišťoven. Rádi bychom v hodnocení i nadále pokračovali, protože i aktuální epidemická situace nám ukázala, jak jsou informace a jejich dostupnost pro pacienty velmi důležité. Také letos chceme naším projektem přispět ke zlepšení poměrů v českém zdravotnictví a zvýšit laťku o trochu výš."