Jan Vavřička přednášel o personálním marketingu na veletrhu práce a vzdělávání Klíč k příležitostem®

23.01.2013

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem skončil úderem osmnácté hodiny 23. ledna 2013. Přestože se jednalo o první ročník, v průběhu 8 hodin jej navštívilo více než 3000 zájemců o práci či vzdělávací kurzy.

Návštěvnost veletrhu práce a vzdělávání Klíč k příležitostem® překvapila vystavovatele i organizátory.

Již před začátkem veletrhu se před vchodem kulturního domu Peklo v Plzni nahromadilo velké množství lidí, fronta se táhla až k parkovišti. Situace připomínala spíš fronty před otevřením obchodních domů při zimních výprodejích. První hodiny veletrhu byly stánky doslova obleženy zájemci o informace a uličkami se téměř nedalo projít.

"Návštěvnost překvapila trochu i nás, přestože už zájem při propagačních akcích naznačoval, že účast nebude malá," říká Jana Brabcová, jednatelka společnosti Grafia, s.r.o., která veletrh spolu s partnery organizovala. "Zde sehráli nemalou úlohu i partneři veletrhu, kteří distribuovali informace – a je vidět, že to dělali dobře," uzavírá Brabcová.

Jak sdělila manažerka veletrhu Barbora Kuralová, návštěvníci se rekrutovali ze všech věkových i vzdělanostních skupin. 

"Přišli studenti posledních ročníků vysokých i středních škol, stejně tak jako lidé s dlouholetou praxí. Výjimkou nebyli ani specialisté z různých oborů a ti, kteří se "jen tak" poohlížejí po jiném zaměstnání."

Častými návštěvníky byli i lidé, kteří o práci přišli v důsledku reorganizace či zrušení zaměstnavatele. Většina dotázaných oceňovala příležitost setkat se s mnoha náborovými pracovníky na jednom místě.

Velká návštěvnost doprovodných akcích

Překvapením pro organizátory byla i velká návštěvnost na doprovodných akcích. "Na některých přednáškách bylo tak nazděno, že nešly otevřít dveře," komentuje Kuralová situaci, kdy se kameraman ZAK TV pokoušel natočit přednášku Jak se připravit na pracovní pohovor. Teprve po výslovné prosbě organizátora se podařilo uvolnit místo pro kameramana. Přestože se některé přednášky opakovaly v dopoledních i odpoledních hodinách, všechna místa byla zaplněna.

Zájem vzbuzovaly moderní formy práce stejně jako marketingový úhel pohledu na vlastní prezentaci uchazeče o práci. O využití internetu pro personální marketing přednášel lektor Jan Vavřička ze společnosti UNIWEB s.r.o.

Často se opakovaly dotazy na možnost proplacení rekvalifikačního kurzu úřadem práce v tzv. "zvolené rekvalifikaci", kdy je možno získat až 50.000 Kč na vlastní vzdělávání v průběhu 3 let.

Zájem účastníků nepolevoval ani v odpoledních hodinách, kdy veletrh navštívili ti, kteří šli z práce. Ještě těsně před osmnáctou hodinou přicházeli návštěvníci, kteří měli zájem o konzultaci životopisů, individuální pracovní poradenství či otestování.

Mnohým vystavovatelům došly propagační materiály už po prvních hodinách a museli narychlo dovézt další. To se stalo i personalistům společnosti SONY DADC. "Zájem návštěvníků nás skutečně mile překvapil – jejich počet několikanásobně převýšil naše očekávání," sdělila personální ředitelka SONY DADC Magdalena Vroblová.

Veletrh práce a vzdělávání Klíč k příležitostem® organizovala společnost Grafia, s.r.o. Akce se uskutečnila v kulturním domě Peklo v Plzni a jejími partnery jsou Úřad práce ČR - krajská pobočka v Plzni, Ústav celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a Hospodářská komora ČR.

Web veletrhu s programem: https://praci.najdisi.cz.

Manažer veletrhu: Ing. Barbora Kuralová, mob. 774 48 48 63, kuralova@grafia.cz