Kickresume: "Je to právě náš název, kteří si lidé velmi dobře pamatují"

01.05.2021

Kickresume představuje úspěšný startup, za vznikem kterého stojí Tomáš Ondrejka a Peter Ďuriš. Tento online nástroj pro tvorbu životopisů pomohl již přes 1,000,000 uživatelům získat vysněnou práci. Lehká zapamatovatelnost názvu Kickresume velmi dopomohla k úspěchu tohoto projektu a je to právě strach z možné nutnosti rebrandingu úspěšné značky, který zvýrazňuje důležitost ochrany značky již v časných stádiích byznys projektů. 

Samotný nápad vznikl už během vysoké školy.      

"Ze začátku to určitě nebyl nějaký cílevědomý nápad, že jdeme dělat mezinárodní byznys", uvádí Tomáš Ondrejka. 

"Ani nás nenapadlo, že by nás to mohlo někdy živit. Potřebovali jsme si udělat CV-čka na stáž a nenašli jsme žádný vhodný nástroj, tak jsme si v podstatě nakódovali takový nějaký svůj. První verzi používalo několik desítek tisíc lidí. Následně, po nějakých 2-3 letech jsme do tohoto nápadu začali dávat více energie, a dostali jsme se do akcelerátoru v Bratislavě, kde jsme na tom začali pracovat každý den. Jinými slovy, byla to jen taková bokovka, která se docela dobře rozjela. "

V porovnání s jinými online nástroji na tvorbu životopisů je Kickresume výjimečný ve více směrech. 

"No v první řadě, různé online nástroje často prodávají data, která uživatelé zadají při psaní CV-čka. Buď o tom ani neřeknou, nebo řeknou malými písmenky někde v obchodních podmínkách. 

Data uživatelů jsou u nás opravdu v bezpečí a sdílíme je pouze v případě vysloveného souhlasu ze strany uživatele - chci si najít job, pošli moje CV-čko zaměstnavatelem. Uživatel si tuto možnost však musí opravdu proaktivně zapnout. Toto je taková hlavní výhoda, ale množství dalších benefitů se určitě také spojuje s Kickresume. 

Snažíme se vést naše uživatele celým procesem psaní životopisu. A máme přizpůsobené templaty. Na těch templatech se dělalo asi pololetí. Dělali to nejlepší slovenský typografové a designéři, takže jsou provedeny tak, aby se snadno četly zaměstnavatelům a aby je uměli číst i automatizované programy. 

S naším nástrojem má uživatel i cover letter a web stránku, takže má vše na jednom místě. "

Podnikatelské začátky této dvojice však sahají ještě hlouběji do minulosti. "První byznys byl během šílenství slevových portálů, tak to jsme měli. Ale asi takový druhý nápad to byl, co jsme spolu vymysleli. "

Značka

A jak vlastně vznikl tento poutavý název - Kickresume? 

"My jsme si nechali vymyslet název, protože jsme se nevěděli nějak shodnout."

K ochraně značky se tito úspěšní podnikatelé dostali až poměrně pozdě. 

"Toto jsme vůbec neřešili v začátcích, co si zpětně myslím, že byla i docela chyba, že jsme to vůbec neřešili. Povědomí o nějaké ochranné známce je na Slovensku velmi slabé a ani my jsme to žádným zásadním způsobem ze začátku neřešili. Naštěstí nám to nikdo nijak neznesnadnil. V tomto jsme měli fakt obrovské štěstí. Kdyby si někdo zaregistroval náš název, tak by to byl docela problém rebrandovat na nějaký jiný název. 

Je to právě název Kickresume, kteří si lidé velmi dobře pamatují, čili máme velkou návštěvnost hlavně z toho, že lidé to naťukají do vyhledávače. Bylo by super, kdyby lidé řešili ochranu značky hned při založení firmy. To by měl být základ, kterým předejdou možné komplikace v budoucnosti. "

A jaká byla zkušenost Tomáše Ondrejka s týmem Trama?

"Poprvé jsme registrovali ochrannou známku s advokátní kanceláří, ale další registrace jsme řešili s týmem Trama. Vše bylo super i s původní advokátní kanceláří, ale jak to říct, my nejsme až takoví kravaťáci. Člověk přijde a vlastně se bojí cokoliv říci v prostředí advokátní kanceláře. My jsme byli rádi, že vás máme, neboť s vámi nemusíme nic řešit. Když něco potřebujeme, tak zvedneme telefon, zavoláme a je to velmi rychlé. Myslím, že ta spolupráce funguje velmi dobře. "

Tento příběh našich klientů pro Vás připravil tým Trama - poskytovatel kompletních služeb na ochranu značky a registraci ochranných známek.

komerční sdělení