Miss ČR roste prestiž. Soutěž pomáhá českému průmyslu i světové charitě
První semifinálové kolo národní soutěže krásy Miss České republiky překvapilo všechny, kteří soutěže krásy sledují. Nedávno organizátoři představili nový koncept soutěže, kdy soutěž bude mít silný charitativní a celospolečenský rozměr.
"Miss ČR už nebude taková, jak soutěže krásy fungovaly v minulém století, kdy se vše soustředilo na velký finálový galavečer. Ta doba je pryč, už se nevrátí a my hledíme do budoucnosti. Pro ročník 2020 máme připravenou sérii kulturních, společenských a charitativních událostí. Ty mají pomoci podnikům i rodinám, které zasáhla pandemie koronaviru. Chceme být nejen pro ně symbolem obnovy a naděje," řekl ředitel soutěže Robert Novotný.
Organizátoři na akcích odmítají účast bulvárních médií, a jak moc se soutěž změnila a jakou získává prestiž, svědčí i nově uzavřená spolupráce s Dětským fondem organizace spojených národů UNICEF.
Ve čtvrtek 18. 6. byly semifinalistky prvního semifinálového kola poprvé představeny veřejnosti, porotě a partnerům soutěže v prostorách Pražské čokoládovny Steiner & Kovařík, která díky koronaviru přišla o 97 % zahraničních zákazníků a nyní se rychle potřebuje přesměrovat na české. V tom jí soutěž podala pomocnou ruku uspořádáním uzavřené VIP akce za účasti vysoce postavených manažerů firem, zástupců Ministerstva kultury, Ministerstva průmyslu a obchodu a vládních institucí.
"Je sympatické, do čeho se organizátoři pustili. Celá řada českých podnikatelů nyní hledá cesty, jak udržet chod svých podniků a takové akce jim mohou pomoci," uvedl generální ředitel vládní agentury CzechTrade, Radomil Doležal, který událost v čokoládovně ocenil.
Třídenní semifinálový boj dívek byl zahájen módní přehlídkou, která byla pro dívky náročnou zkouškou. Mnoho z nich totiž stálo na modelingovém mole poprvé. Díky přímému přenosu vysílanému na facebooku rádií Evropa 2 a Frekvence 1 si své favoritky mohli zvolit posluchači těchto rádií, kteří jsou jedním z porotců soutěže. Na mole se dívky také představily v druhé části večera v plavkách.
Celý pátek semifinalistky věnovaly charitativní činnosti, na kterou organizátoři soutěže kladou velký důraz. Dívky navštívily starostu městské části Prahy 11, Jiřího Dohnala, kdy podpořily projekt Počítače dětem a v rámci projektu Počítače dětem také pomohly předat techniku rodinám v nouzi, jejichž děti potřebují počítače k domácímu studiu na dálku.
Sobota byla pro dívky dnem nejdůležitějším a rozhodujícím dnem. Organizátoři uspořádali v
aquaparku v Čestlicích odpolední show, aby do Čestlic přilákaly návštěvníky a odstartovaly zde
letní sezonu. Start se povedl do té míry, že byla naplněna bezpečná kapacita aquaparku. První
částí programu byla módní přehlídka předního stylisty Lukáše Almassyho na téma letních šatů a
letošních trendů. Poté následovaly volné disciplíny dívek, které byly vysílány opět na facebooku
celostátních rádií. Po promenádě v plavkách, která se změnila ve velkou show, byly vyhlášeny tři
dívky postupující do finále. Za velkého ohlasu přihlížejících třetí místo obsadila osmnáctiletá
Jessica Pokorná z Prahy, na druhé místo byla v slzách dekorována devatenáctiletá Kateřina
Šimonková z Krnova a nejvíce hlasů od porotců získala čtyřiadvacetiletá dívka s dokonalou
postavou Vladimíra Ježíková z Prahy. Trojice dívek, jako vítězky prvního semifinálového kola,
dostala malou korunku české jablonecké výroby, šerpu, květiny a hodnotné dárky od partnerů.
Během června a července proběhnou ještě tři semifinálová kola, ze kterých vzejde dvanáctka
finalistek. Tyto dívky pak na letní roadshow po České republice budou pomáhat českým podnikům
a tuzemským turistickým místům, zároveň se zaměří na charitativní akce spojené s UNICEFem a
projektem Počítače dětem. Do soutěže se zájemkyně mohou přihlásit do konce června.