Na co se zaměřit při expanzi e-shopu?

13.08.2021

Pandemická situace posunula nejen český e-commerce trh minimálně o 5 let dopředu, ale také poukázala na největší výhody online nakupování, jakými jsou bezkontaktní nakupování a přijímat objednávky i v době, kdy kamenné provozovny musely zůstat zavřené.

Pokud přemýšlíte nad expanzí e-shopu, právě teď je ta správná doba. Společnost Expandeco pomohla už mnoha začínajícím online podnikatelům, kteří rozšířili svoje podnikání i za hranice domácího trhu. Expanze nabízí možnost naplno využít svoje kapacity, oslovit větší počet potenciálních zákazníků a prověřit svoje služby na jiném trhu. Na co je třeba myslet při expanzi e-shopu?

Zajímá vás, kolik stojí expanze a zda se víc vyplatí jít po vlastní ose, nebo využít služby agentury? Přečtěte si sérii článků o nákladech spojených s expanzí.

Kvalitní překladatelé

Expanze e-shopu začíná analýzou místního trhu, konkurence a nákupních zvyklostí místních obyvatel. Velmi důležité je zajistit překlady textů do lokálního jazyka. Obzvlášť v regionu střední a východní Evropy jednoduše angličtina nestačí. Svoje šance na úspěch v Rumunsku výrazně zvýšíte překladem webu do rumunštiny. Rodilí překladatelé dokážou zajistit kromě bezchybného překladu i potřebnou personalizaci textu, která může získat sympatie potenciálních zákazníků už na vstupní web stránce.

Rychlé a jednoduché vrácení zboží

V e-commerce prostředí je úplně normální, že zákazník si objedná špatnou velikost a zboží se rozhodne vrátit. Jednoduché a rychlé vrácení zboží častokrát rozhoduje o tom, ve kterém e-shopu zákazník nakoupí. Reverzní logistika sehrává klíčovou úlohu při expanzi e-shopu. Vratky jsou kontrolované ještě v zemi kupujícího a informace okamžitě zasílané přímo do centrály e-shopu. E-shop dokáže tímto způsobem ušetřit celní poplatky a náklady za dopravu už znehodnoceného zboží.

Zákaznická podpora

Důvěryhodnost e-shopu sehrává velmi významnou roli hlavně v regionu střední a východní Evropy, kde se poměrně hodně lidí obává nebo už má zkušenost s online podvodem. Lokální zákaznická podpora či uvedení lokálního telefonního čísla na webu zvyšuje důvěryhodnost online obchodu. Zákazník může kdykoliv zavolat do e-shopu a ověřit si potřebné informace.

Zvažujete založení e-shopu nebo vás láká expanze e-shopu na nový trh? Společnost Expandeco poskytuje komplexní služby při expanzi e-shopů do zahraničí. 

komerční sdělení