Nákup na Třetinu míří do kamenných obchodů. Skip Pay umožní zdarma rozdělit velké útraty do tří splátek bez navýšení. Jako první ho využijí Datart a Invia
Zaplatit za pračku nebo počítač, ale také třeba zájezd do zahraničí třetinu ceny a zbylé dvě bez jakéhokoli navýšení uhradit v následujících měsících. Princip takzvané "platby na třetiny", velice dobře známý z online obchodů, míří poprvé do kamenných prodejen. Skip Pay tuto možnost představil v pilotním provozu hned s několika obchodníky. Od května Třetinu v ostrém provozu spouští například Datart, který se připojí k cestovní agentuře Invia.
Pro zákazníky bude novinka fungovat jednoduše: Pokud budou chtít nákup na Třetinu na kamenné prodejně využít, stačí digitálně ověřit svoji identitu pomocí Bank iD prostřednictvím odkazu ve svém chytrém telefonu a následně zaplatit první třetinu běžnou platební kartou. Právě proces ověření zajistí, že nákup na Třetinu nedostane zákazníka do problémů – služba je totiž určena jen pro ty, kteří umí s vlastními financemi řádně hospodařit.
"Klíčovým mechanismem všech našich produktů je unikátní skóringový algoritmus, který dokáže posoudit možnosti každého klienta zvlášť – díky tomu můžeme klientům poskytnout přesně tolik prostředků, kolik zvládnou bez potíží pokrýt. A pokud by využití služby nebylo z jakéhokoliv důvodu možné, jednoduše zaplatí hotově nebo kartou, jak byli zvyklí dosud," říká Tomáš Krásný, šéf marketingu Skip Pay.
Limit, v rámci kterého je možné službu čerpat, bude tedy určen individuálně – maximálně lze rozložit na třetiny nákup zboží v hodnotě 100 tisíc korun. Nákup na Třetinu bude možné využít na všechny druhy zboží včetně zlevněného nebo akčního. S veškerými kroky pomůže proškolený personál, o možnosti nové platební služby budou zákazníci informováni také přímo v obchodě nebo na cenovkách zboží.
Placení se stává klíčem
Podle Pavla Mikošky z obchodu s elektronikou Datart má pro zákazníky nákup na Třetinu několik nesporných výhod:
"V první řadě víme, že pomůže domácnosti lépe se vyrovnat s nenadálými výdaji. Rozbitá pračka, lednice nebo nutnost pořídit nový počítač pro školáka – to jsou investice, které mohou rozpočet domácnosti zbytečně zatížit. Pokud se tato zátěž rozprostře do tří měsíců namísto jednoho, je to pro rodinu jednodušší," zmiňuje Pavel Mikoška, ředitel služeb zákazníkům v Datartu.
Ten zároveň upozorňuje, že zákazníci díky novému nákupu na Třetinu nebudou muset dělat kompromisy.
"Díky rozložení platby na třetiny nebude zákazník muset slevovat z kvality nové pračky nebo třeba sušičky, která by mu měla sloužit další dlouhé roky."
Jiří Rippel, Head of Business Development cestovní agentury Invia, zase poukazuje na časový faktor, který může větší nákupy často zbytečně prodražit a se kterým umí nákup na Třetinu pomoci.
"Domácnostem se vyplatí využívat akčních nabídek, a to zvláště pokud jde o vícečlennou rodinu. Přitom například first-minute zájezdy se často objevují už na konci roku. Díky nákupu na třetiny si naši klienti nemusí nechat utéct výhodnou nabídku, a navíc celou útratu rozloží tak, aby tolik nezatížila rodinný rozpočet," říká Jiří Rippel. "Právě strategické plánování dovolených, které ostatně vyžaduje i řada zaměstnavatelů, umožňuje domácnostem ušetřit tisíce až desetitisíce korun, nehledě na stres s řešením letních prázdnin na poslední chvíli, což ocení zejména rodiny s dětmi."
Vítaná alternativa ke spotřebitelským úvěrům
Oproti běžnému spotřebitelskému úvěru má nákup na Třetinu nespornou výhodu v tom, že následné splátky jsou bez jakéhokoli navýšení. Pokud má zákazník u Skip Pay zřízený balíček MAXI s platební kartou, kterou za nákup zaplatí, může navíc využít posun splatnosti, pokud by mu to z nějakého důvodu bylo pohodlnější. Ten už je zpoplatněný – díky aplikaci ale zákazník přesně ví, kolik ho posun bude stát. Drtivá většina uživatelů nákupu na Třetinu navíc posun splatnosti stejně nevyužívá – rozložení platby jim zcela stačí k tomu, aby nárazový výdaj nerozkolísal jejich rodinný rozpočet, a oni splatí všechny splátky včas.
"V rámci kampaně Nakupuj s rozumem vedeme naše klienty k tomu, aby odloženou platbu i nákupy na třetiny využívali zodpovědně, nenakupovali zbytečně drahé věci a drželi se v mezích rozpočtu své domácnosti. Spotřebitelské úvěry ale plní specifickou společenskou potřebu. Ne vždy na to, co je rozumné koupit, máte volné prostředky. Vždyť i hypotéka je spotřebitelský úvěr, a přitom se pořízení vlastního bydlení považuje za jednu z nejzodpovědnějších investic," říká Tomáš Krásný. "Pokud zákazníci nákup pečlivě zváží, a přesto se pro něj rozhodnou, nabízíme jim možnost si na nějakou dobu odložit splatnost zcela zdarma, na rozdíl od spotřebitelského úvěru, kde úroky naskakují od prvního dne."
Výhody online placení v kamenné prodejně
Dlouhodobě stále více českých zákazníků vyhledává možnosti pohodlného a bezpečného placení. Řada z nich si zvykla dokonce využívat kamenné prodejny pouze jako výdejní místa – podle dat DPD takto nakupuje 19 % zákazníků. Zároveň přitom platí, že když už do obchodu přijdou, obvykle přikoupí i něco navíc. U některého zboží nebo služeb, například zájezdu, zákazníci zase ocení servis a pomoc s výběrem, kterého je možné dosáhnout pouze osobně, když se jim přímo v provozovně věnuje specialista. Jisté je, že zákazníci chtějí využívat výhody online nakupování i v offline prostředí, a k tomu neodmyslitelně patří i výběr pohodlné platební metody.
"Zákazníci si chtějí zboží prohlédnout, osahat a až pak zaplatit. Což třeba u objemného zboží půjde z povahy věci jen velmi obtížně, a tak kvůli němu půjdou raději do obchodu. V případě výběru dovolené si zase zákazníci rádi nechají poradit přímo na pobočce cestovní agentury ohledně toho, jaký hotel v dané destinaci bude zrovna jim nejlépe vyhovovat. Dává nám smysl, aby obchod nabízel stejné platební metody, jaké nabízí online. A zákazníkům také – tam, kde mohou platit po svém, raději nakoupí," uzavírá Tomáš Krásný.
Jak nákup probíhá?
- Zákazník na pokladně zvolí možnost zaplatit službou Třetina
- Obsluha zadá objednávku a vygeneruje odkaz pro platbu Třetinou
- Zákazník ve svém telefonu klikne na odkaz v e-mailu a digitálně se ověří prostřednictvím Bank iD
- Svou platební kartou zaplatí první třetinu ceny (na platební bráně ČSOB, ne na terminálu) a odnáší si zboží
- Další dvě třetiny kupní ceny se mu z karty strhnou po 30 a po 60 dnech od nákupu
O Skip Pay
Skip Pay (dříve MallPay s.r.o.) je fintech přední české banky ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém chytrých služeb spojených s placením.
S chytrou platební kartou Skip Pay, kterou využívají tisíce spokojených Čechů, je možné zdarma odkládat platbu až o 50 dní do výše 50 tisíc korun a s nákupem bezplatně získat tříletou záruku a roční pojištění na kupované zboží. Součástí služby je také možnost snadného vrácení zboží, uložení všech účtenek a nahlášení pojistné události na pár kliknutí – vše z jednoho místa online v pohodlí klientské zóny. Z limitu je možné také hradit platby libovolným třetím stranám nebo si nastavit trvalý příkaz.
Skip Pay je jedním z nejrozšířenějších poskytovatelů BNPL plateb (buy now – pay later) v Česku. V současnosti je s ním možné nakupovat ve více než 13 000 českých e-shopech nebo online službách, jako je Datart.cz, Invia, Vivantis, Košík.cz, Můjkoberec.cz, Qerko, Patro.cz, Belenka, Niceboy, Kulina.cz, Trenýrkárna.cz nebo Slevomat.
Zdroj textu a fotografie: TZ Skip Pay