Nová éra Maserati odstartovala dosud nevídanou akcí

14.09.2020

Novou éru značky Maserati otevřela velkolepá akce, která byla v automobilovém průmyslu něčím naprosto jedinečným. Včera večer ozářily reflektory na jevišti značku s trojzubcem ve znaku a akce "MMXX: Time to be Audacious" odstartovala začátek nové kapitoly v historii této značky. Jedná se o nový začátek spojený se světovou premiérou supervozu MC20.

"Jsme hrdí, že můžeme zahájit novou éru, ale ještě hrdější jsme na atmosféru, která tady na Modenském okruhu dnes večer panuje," zdůraznil Davide Grasso, CEO společnosti Maserati. "Pro naši značku je nyní čas budovat: čas dívat se dopředu a vytvářet naši budoucnost. Společně jsme položili základní kámen našeho zítřka a společně se necháváme vést naší vášní, jedinečností našeho designu a inovativností naší povahy," dodal Grasso.

Akce se konala na Modenském okruhu, protože město Modena, které je domovem Maserati už více než 80 let, je zároveň "motorovým srdcem" Itálie a epicentrem vášně, lásky, excelence a výkonu automobilového průmyslu.

Show měla reálnou i virtuální podobu (dostupnou v 5 jazycích: angličtině, která byla hlavním jazykem akce, italštině, španělštině, korejštině a japonštině) a na dálku ji doprovázely dvě simultánní zrcadlové akce v New Yorku a Tokiu.

Show, která vzrušujícím způsobem vyprávěla příběh značky, byla navržena tak, aby inspirovala a zároveň se vyvarovala konvenčním oslavám a konvenčním formátům známým při uvádění produktů na trh.

Účastníci se tak mohli doslova ponořit do duše Maserati a odhalit a oslavit její obnovenou identitu. Sled anamorfotických obrazů, rozšířené reality a živých vystoupení doplnily na jevišti kostýmy, hudba a špičkové technologie.

Celá show byla rychlá, dynamická, kinematografická a vytvářela nepřetržitý tok různých okamžiků, které diváky přímo na okruhu i diváky sledující živý stream provedly novou a současnou vizí značky s trojzubcem ve znaku a připravily je na vyvrcholení celého okamžiku: světovou premiéru nového supersportovního vozu.

Show v detailech
Při příležitosti této akce bylo uprostřed Modenského okruhu vybudováno ohromné pódium vysoké 23 m, široké 33 m a hluboké 30 m s centrální otočnou platformou o průměru 500 cm. Nad pódiem byla obrovská LED obrazovka připomínající dutý monolit s celkovou plochou 630 m2, která zajistila skvělý výhled pro hosty sedící na připravených tribunách a v automobilech v "drive-in" prostorách i pro diváky, kteří celou událost sledovali přes streaming na webových stránkách.

Na místě bylo v paprskovitém uspořádání vystaveno 44 vozů Maserati ze všech období historie značky evokujících drive-in kino určené pro některé z diváků. Za nimi seděli na tribunách VIP hosté a novináři v souladu s nařízeními proti šíření nemoci covid-19.

Toto dočasné kino hostilo ladně plynoucí nekonvenční show shrnující minulost, současnost i budoucnost značky Maserati.

DJ System Olympia uváděl hosty na místo a zároveň na začátek cesty celé modenské show. Za doprovodu elektronické hudby běžel na obrazovce sled okamžiků z historie Maserati s ikonickými řidiči, závodníky i modely. Minulost, přítomnost a budoucnost se zde spojily v symbolicky působící nelineární časovou osu a vytvořily úchvatný a nezapomenutelný zážitek od začátku až do konce.

Vše začalo zvukem vycházejícím (i vizuálně) z interpretace nezaměnitelného zvuku vozů značky jako paralely s bušením jejího nového srdce: zvuku motoru Nettuno, který celou show zažehl a probudil ducha Maserati.

O velkolepé zahájení se postarali dva bubeníci. Představení začalo na jevišti s "lidským sound systémem" - bubeníci byli napůl lidé a napůl stroje. Jejich identitu skrývala závodní kombinéza a helmy a zvuky bubnů vyjadřovaly jejich slova. Zesilující bušení bubnů bylo stále intenzivnější a vyvrcholilo zažehnutím ohně.

Ten značil začátek oslavy. Film vytvořený speciálně pro tuto příležitost vypověděl od A do Z příběh značky Maserati, jejího ducha a neustálé touhy po výkonu, inovacích a exkluzivitě. Jednotlivé obrazy se střídaly do zvuku abecedy a vypovídaly o tom, čím byla značka Maserati v minulosti a čím bude v budoucnosti.

Soundtrack, jehož autorem je Sandro Mussida, se mísil s avantgardní elektronickou hudbou Lorenza Senniho a s ceremoniálním zvukem pěveckého sboru. Jeho členem byl i Bjorn Thorarensen, který se objevil přímo na jevišti. To vše navodilo atmosféru pro světovou premiéru supervozu MC20.

Sbor působil čistou silou - dokonalým příkladem technických schopností lidstva a harmonie různorodých hlasů.

Tak jako se u vozů Maserati snoubí inovace s řemeslnými dovednostmi, tak se elektronická hudba Lorenza Senniho dokonale mísila s hlasy a klasickými i moderními styly, a inovace ve spojení s historickým odkazem dosáhly ideální rovnováhy.

Tímto okamžikem byla zahájena vlastní světová premiéra nového supervozu. Ten se objevil z jiné dimenze nejprve jako hologram, a poté byl na jevišti k vidění i skutečný vůz. Jeho dveře ve stylu motýlích křídel se otevřely a přivítaly osobnost automobilového světa mistra JWW a referenčního řidiče značky Maserati Andrea Bertoliniho.

Tento okamžik představoval vyvrcholení celého večera, jehož králem byl vůz MC20. Na jeviště vystoupil výkonný ředitel Maserati Davide Grasso a zástupci zaměstnanců.

Rodina Maserati tím oficiálně vstoupila do své nové éry.

Akci navrhla a vytvořila společnost FeelRouge Worldwide Shows.

Díky nejnovější generaci technologií mohli akci sledovat nejen přítomní hosté, ale i kdokoli jiný prostřednictvím živého streamingu za pomoci speciálních efektů rozšířené reality.

Z různých pohledů snímalo show devět pevných i mobilních kamer, které ovládal dvojnásobný tým 15 lidí, aby bylo možné zajistit simultánní management živé akce i zážitků u obrazovek doma.

Z domovské Modeny se energie akce "MMXX: Time to be Audacious" vydala i přes světové oceány a simultánně probíhající akce mohli sledovat i zákazníci a novináři v Japonsku a v Americe.

Uprostřed noci byl na úpatí Tokio Tower (která byla při této příležitosti osvětlena modře) vybudováno drive-in kino, aby mohli diváci v Tokiu sledovat živý přenos modenské akce a s úžasem přihlížet odhalení vozu MC20.

V klubu Classic Car na newyorském Manhattanu hosty upoutalo vyvrcholení živé show přenášené z Itálie, po kterém následovalo přímo na místě odhalení nového vozu.