Tadej Pogačar je vítězem 107. Tour de France, získal křišťálovou trofej, kterou navrhl ŠKODA Design
Po téměř 3 500 ujetých kilometrech po celé Francii se včera vítězem letošního 107. ročníku Tour de France stal Tadej Pogačar. Pro 21letého Slovince to byl první úspěch na největším cyklistickém závodě světa v jeho kariéře. Stejně jako vítězové minulých ročníků obdržel Tadej Pogačar křišťálovou trofej, navrženou oddělením ŠKODA Design. Zelenou trofej pro vítěze bodové klasifikace obdržel včera v Paříži jezdec Sam Bennett. Zelený trikot pro nejlepšího sprintera, který letos již pošesté sponzoruje ŠKODA AUTO jako oficiální hlavní partner Tour de France, si zajistil 29letý Ir. Při včerejší závěrečné etapě z Mantes-la-Jolie do Paříže vedl peloton opět jako velitelský vůz ("Red Car") nový elektromobil ŠKODA ENYAQ iV.
Thomas Schäfer, předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO, říká: "Tour de France a ŠKODA - to k sobě prostě patří. Náš podnik byl konec konců před 125 lety založen jako továrna na výrobu jízdních kol. Oficiálním hlavním partnerem závodu jsme již od roku 2004 a letos jsme přišli s něčím naprosto mimořádným: poprvé jsme poskytli jako velitelský vůz náš nový model ENYAQ iV s plně elektrickým pohonem. Využíváme tak tuto jedinečnou příležitost k tomu, abychom náš nový elektromobil představili hned po světové premiéře v Praze širokému mezinárodnímu publiku."
Po 21 etapách dojeli účastníci letošní Tour de France včera do cíle na pařížský bulvár ChampsElysées. Na trati, dlouhé téměř 3 500 kilometrů, nechal 21letý Slovinec Tadej Pogačar konkurenci daleko za sebou a zvítězil tak poprvé ve své kariéře v celkovém hodnocení Tour de France. Své vítězství oslavil s jedním z charakteristických pohárů, které v letošním roce už podesáté navrhl ŠKODA Design. Zelenou trofej pro vítěze bodové klasifikace obdržel irský jezdec Sam Bennett. Jeho zelený trikot sponzorovala letos už pošesté společnost ŠKODA AUTO jako oficiální hlavní partner Tour de France.
Vítězové Tour de France dostali trofeje, které navrhl ŠKODA Design
Poháry pro vítěze jsou inspirovány uměním českých sklářů a vznikly ve spolupráci designéra ŠKODA
AUTO Petera Olaha a české sklářské firmy Lasvit. V letošním roce jsou 60 centimetrů vysoké a čtyři
kilogramy vážící trofeje ze zeleného a čirého skla charakteristické vzorem složeným z obdélníků, které
se směrem zdola nahoru zvětšují.
Nová ŠKODA ENYAQ iV projela cílovou čárou společně s vítězem Tour de France Tadejem
Pogačarem
Jako oficiální hlavní partner Tour de France poskytla ŠKODA AUTO až 250 vozů organizátorům
a vedení závodu, mimo jiné i speciální velitelský vůz ("Red Car") ředitele Tour de France Christiana
Prudhomma. Den po své světové premiéře v Praze se model ŠKODA ENYAQ iV představil jako
velitelský vůz na trati z Gap do Privas a k vidění byl také na závěrečných dvou etapách. Pro tento
TISKOVÁ ZPRÁVA
Strana 2 ze 3
specifický účel byla nová elektrická vlajková loď modelového portfolia značky ŠKODA, a zároveň také
první vůz na bázi modulární platformy pro elektromobily, důkladně připravena. Podrobný přehled
všech provedených úprav je možné shlédnout na tomto videu.
ŠKODA AUTO je oficiálním hlavním partnerem Tour de France už od roku 2004 a v rámci této
úspěšné spolupráce každý rok poskytuje vozy organizátorům a vedení závodu. Letos flotila vedle
velitelských vozů SUPERB iV s plug-in-hybridním pohonem a ENYAQ iV zahrnovala také novou,
čtvrtou generaci bestselleru OCTAVIA, včetně městského SUV KAMIQ či větších modelů KAROQ
a KODIAQ.