Z kuchyně v KFC majitelem největší sítě školních bufetů

27.09.2021

Základem úspěšného podnikání je nápad. Ideálně nápad, s nímž nikdo před vámi ještě nepřišel. Nápad týkající se nějaké pro společnost nedostatkové komodity. Marek Leffler tento nápad měl. A zrealizoval.

Uvědomil si, že velkým společenským tématem je stravování školáků. Ti, kteří odmítají chodit do jídelen ne vždy produkujících lákavé pokrmy, se většinou po vyučování stravují ve fastfoodech. Nebo vůbec. A to je samozřejmě v obou případech špatně. Napadlo ho, že řešením by mohl být moderní školní bufet. A tento nápad i zrealizoval. Koncept školních bister ReFresh Bistro se uchytil a jede dál. Ale to hodně předbíháme.

Praxe v KFC

S podnikáním dnes už pětadvacetiletý Marek Leffler začal koketovat už ve svých sedmnácti letech, kdy se mu podařilo rozjet hned několik e-shopů. A vedení průmyslové školy, na níž studoval, pomáhal s marketingem. Uplynuly čtyři roky a Marek si otevřel své první bistro. Tomu však předcházela i "stáž" v KFC. Velmi úspěšná, nutno podotknout. Od kuchaře a pokladního se rychle vypracoval až na manažerskou pozici. A v osmnácti už vedl svou první pobočku.

Vlastní marketingová agentura

Právě tato praxe zřejmě pro jeho budoucí směřování byla klíčová. Vyškolil se v marketingu, bez jehož základních znalostí se v gastronomii podniká velmi obtížně. A byl v něm tak dobrý, že dokonce založil vlastní marketingovou agenturu. V ní se dveře netrhly. Její práh dokonce překračovaly klienti zastupující takové značky, jako jsou Burger King, Starbucks, Pizza Hut nebo Vodafone.

První školní bufet

Agentura běžela a stále běží jako hodinky, ale Markovi to nestačilo. Toužil po provozu něčeho "hmatatelného". A pak jakoby shůry přišla nabídka na provozování školního bufetu jedné pražské střední školy. A Marek ji, jak jinak, přijal. O školním bufetu ale měl jasnou představu. Žádná tmavá místnost po uklízečce ani okénko, které nejde pořádně otevřít. Marek toužil po moderním, vzdušném a inspirativním prostoru, ve kterém studenti budou rádi trávit volný čas. A tento koncept rozpracoval k naprosté dokonalosti.

15 poboček ročně

A další rok prvnímu bistru přibral pět nových poboček na středních školách v Praze i okolí. Založil firmu Designex Group, postavil manažerský tým a projekt ReFresh Bistro rozjel naplno. A daří se mu. Aktuální stav je 35 poboček. A další budou následovat. Podle Markových slov ideálně 10 až 15 ročně. Marek už tak není žádný bufetář, ale majitel a CEO společnosti Designex Group. 

To zní velmi dobře, že? Marku, od nás rozhodně máš prst zdvižený nahoru! Gratulujeme!

Komerční sdělení

Foto: refreshbistro.cz, sekce pro média