Když SEO funguje: Viditelnost firemního webu vzrostla o stovky procent během půlroční spolupráce

19.06.2025

Není pochyb o tom, že kvalitní SEO strategie může výrazně změnit výkon firemního webu. Důkazem je nedávný úspěch našeho klienta, jehož web během šesti měsíců dosáhl pěkných výsledků – a to bez jediné placené reklamy.

Jaký je výsledek?

  • Počet klíčových slov na TOP 3 pozicích vzrostl o 420 % (z původních 5 na 26).

  • Klíčová slova v TOP 10 výsledcích vyhledávání se zvýšila o 490 % (z 10 na 59).

  • Počet kliknutí z organického vyhledávání stoupl meziročně o 121 % (z 183 na 404).

  • Zobrazení webu ve výsledcích vyhledávání vzrostlo o 374 % (z 2 510 na 11 900).

Tyto hodnoty neukazují jen na rostoucí čísla – ukazují na to, že když se SEO dělá systematicky a s důrazem na obsah, výsledky na sebe nenechají dlouho čekat.

Obrázek: růst viditelnosti webu. Zdroj: Jan Vavřička, Senuto

"Optimalizaci webů se věnuji jako SEO konzultant již od roku 2006. Vím, co funguje, a co naopak jen zbytečně zdržuje. Každý web vnímám jako výzvu a hledám cestu, jak stránkám dodat správný směr, strukturu a obsah, který zaujme nejen uživatele a zákazníky, ale i vyhledávací algoritmy." Jan Vavřička

Co vedlo k úspěchu?

K růstu návštěvnosti a viditelnosti firemního webu přispěla kombinace osvědčených postupů:

  • Analýza klíčových slov – identifikovali jsme vyhledávací dotazy s největším potenciálem a nejvyšší prioritou z pohledu obchodní strategie klienta.

  • Vytěžení slov, na která se zaměřuje konkurence – pomocí analytických nástrojů jsme zjistili, na jaká klíčová slova rankuje konkurence.

  • On-page SEO – prioritní stránky webu byly technicky i obsahově upraveny podle zavedených SEO standardů (meta description, title, nadpisy).

  • Založení firemního blogu – pravidelně publikujeme tematické články zaměřené na posílení prodeje služeb a produktů.

  • Vnitřní prolinkování – posílili jsme význam jednotlivých stránek a zlepšili indexaci celého webu.

  • Nový obsah a úprava struktury webu - tento bod je v podstatě nikdy nekončící práce. Pracujeme na nových zbožových kategoriích, upravujeme podstránky zaměřené na značky dodavatelů...

  • Využití umělé inteligence (SEO AI) - umožňuje efektivnější optimalizaci obsahu. AI usnadňuje generování a úpravu obsahu, čímž urychluje celý proces optimalizace a při dodržení vhodných postupů zvyšuje relevantnost pro vyhledávače. 

Výsledek? Více návštěvníků, více obchodních příležitostí!

Obrázek: růst viditelnosti webu. Zdroj: Jan Vavřička, Google Search Console

Mám radost z toho, jak celá spolupráce probíhala (a ještě probíhá) a jakých výsledků jsme společně dokázali dosáhnout. Pomáhám s online marketingem menším i větším firmám, a to nejen se SEO, ale i s nastavením PPC kampaní a tvorbou webů na míru. Prohlédněte si reference.

Každý projekt beru jako profesní výzvu – s důrazem na výkon, použitelnost a obchodní přínos pro mého klienta.

Jan Vavřička
SEO specialista a marketingový poradce