Koncepční vozy Hyundai NEXO a Sonata Hybrid dosáhly rychlostních rekordů

30.10.2019

Týmy inženýrů Hyundai z obou stran Tichého oceánu se 25. září 2019 pokusily na solných pláních Bonneville o stanovení dvou nových rychlostních rekordů, a to s SUV NEXO, poháněným palivovými články (170,811 km/h), a se sedanem Sonata Hybrid (264,952 km/h).

Oba rekordy musí být potvrzeny Mezinárodní automobilovou federací FIA. Uvedené ekologické koncepční vozy byly vyvinuty a testovány týmy inženýrů z amerického technického centra Hyundai (Hyundai America Technical Center) a ze společností Hyundai Motor America a Hyundai Motor Company. Speciální automobily Hyundai pro rychlostní rekordy budou vystaveny na veletrhu SEMA 2019 v Las Vegas (USA).

"Jsem nadšený, že jsem měl čest řídit oba vozy Hyundai při pokusech o rychlostní rekordy," řekl Dean Schlingmann, řidič vozidel a vedoucí inženýr poháněcích ústrojí v technickém centru Hyundai America Technical Center. "Týmy inženýrů z našeho amerického technického centra, společnosti Hyundai Motor America a Koreje spojily své dovednosti a prostředky, aby vytvořily tato ekologická vozidla pro naše vzrušující a úspěšné jízdy na solných pláních Bonneville."

Koncepční SUV Hyundai NEXO s palivovými články
Hyundai NEXO dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel, poháněných palivovými články na vodík, rychlosti 170,811 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). SUV Hyundai NEXO s palivovými články obdrželo následující úpravy:

Bezpečnost

  • Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
  • Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO
  • Šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
  • Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
  • Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
  • Síťový zádržný systém Simpson Racing

Karoserie

  • Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
  • Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti

Koncepční vůz Sonata Hybrid pro pokus o rychlostní rekord
Sonata Hybrid Concept dosáhl při pokusu o rychlostní rekord v kategorii vozidel s hybridním pohonem, kombinujícím zážehový spalovací motor a elektromotor, rychlosti 264,952 km/h (rekord musí být potvrzen Mezinárodní automobilovou federací FIA). Sedan Sonata Hybrid obdržel následující úpravy:

Podvozek

  • Závodní vzpěry/tlumiče/pružiny KW Suspensions
  • Pneumatiky Goodyear Eagle 28 x 4,5-15 pro rychlostní rekordy
  • Závodní kola Vision Rally 55
  • Aerodynamické ploché kryty kol Mooneyes Moon
  • Speciální brzdová soustava Hyundai pro brzdění z vysokých rychlostí od týmu specialistů na podvozky z amerického technického centra Hyundai

Poháněcí ústrojí

  • Speciální 3" výfuková soustava Injen Technology
  • Nastavitelný a elektronicky řízený systém vstřikování oxidu dusného Nitrous Express Maximizer EZ
  • Držák pro dvě lahve s oxidem dusným a přívod paliva s elektromagnetickým ventilem od společnosti Nitrous Express
  • Digitální závodní displej AEM CD-7
  • Závodní palivo VP Racing MS 109, dodávané společností C3 Fuels
  • Speciální sběrné výfukové potrubí pro čtyřválcový motor
  • Speciální řídicí software jihokorejské společnosti Hyundai Motor Group

Bezpečnost

  • Bezpečnostní rám z chrom-molybdenové oceli s homologací FIA
  • Bezpečnostní sedadlo Sparco ERGO a šestibodové bezpečnostní pásy Sparco
  • Hasicí systém SPA Technique Firesense s hasivem FireAde
  • Speciální bezpečnostní padák Simpson pro brzdění z vysokých rychlostí
  • Bezpečnostní okenní sítě AutoPower
  • Síťový zádržný systém Simpson Racing

Karoserie

  • Lepicí fólie ve speciálním designu navrženém designérským centrem Hyundai v Irvine
  • Aerodynamické panely pod nárazníky pro vysoké rychlosti