Miss České republiky finančně podpořilo Ministerstvo průmyslu a obchodu

Noví organizátoři soutěže Miss České republiky změnili tuto soutěž s nejdelší tradicí za jediný rok takřka k nepoznání.

Národní soutěž krásy se přeměnila z akce, kterou definovalo jedno velké finále a články v bulvárních médiích, na půlroční sérii kulturních, společenských a kulturních akcí se silným celospolečenským apelem. Ty se konají, aby podpořily tuzemské podniky zasažené pandemií koronaviru a zároveň získaly prostředky pro vzdělávání dětí z potřebných rodin. Soutěž svým novým konceptem zaujala natolik, že ji pro mnohé překvapivě začaly podporovat průmyslové svazy, samosprávy, instituce zaměřené na cestovní ruch a dokonce i Ministerstvo průmyslu a obchodu. Cílem organizátorů, kteří odmítají spolupráci s bulvárními médii, je využití prestiže národní soutěže krásy k pomoci tuzemskému cestovnímu ruchu, tuzemskému průmyslu a obchodu a hlavně stmelení české společnosti při společné pomoci zaměřené na vzdělávání dětí z potřebných rodin.

Minulý týden proběhlo druhé semifinálové kolo soutěže, které začalo ve čtvrtek přestřižením pásky na VIP akci při otevření expozice pražské interaktivní výstavy, která chce přilákat české turisty do Prahy.

Miss České republiky na uzavřené VIP akci, z které byl vysílán přímý přenos, veřejně pochválil i náměstek ministra průmyslu a obchodu, Ing. Eduard Muřický "Ministerstvo průmyslu a obchodu podpořilo prostřednictvím evropských fondů tento skvělý projekt. Chtěl bych dále upozornit na krásné šperky, které dámy mají na sobě, je to záležitost šikovných českých rukou, tak je sledujte pozorně a možná si nějaké takové podobné pořiďte."

Náměstek ministra tím podpořit prodej šperků od výrobců jablonecké bižuterie sdružených ve Svazu výrobců skla a bižuterie. Ty nejlepší tradiční české šperky jsou nově nabízeny pod společnou značkou Kolekce Miss České republiky, přes kterou se tuzemští výrobci chtějí prosadit v čím dál tvrdší zahraniční konkurenci.

Výtěžek putuje na charitu
Celý výtěžek z národní soutěže krásy Miss České republiky i z prodeje šperků z Kolekce Miss organizátoři soutěže věnují charitu spojenou se vzděláváním dětí. Pro organizátory je velkým projevem důvěry, že po seznámení se se záměry organizátorů uzavřel Dětský fond Organizace spojených národů (UNICEF) s organizátory smlouvu o vzájemné spolupráci. V ní se organizátoři zavázaly pomáhat fondu UNICEF v České republice a také k tomu, že společně s UNICEFem se zaměří na podporu projektu Počítače dětem. Tento projekt, který zajišťuje Nadační fond IT People, získává starší počítače od soukromých i firemních dárců a následně zajišťuje prostřednictvím dobrovolníků instalaci těchto počítačů u dětí v potřebných rodinách, aby mohly studovat.

Přestože projekt Počítače dětem vznikl před třemi měsíci s příchodem koronaviru, rychle se změnil v celorepublikovou občanskou iniciativu s více než třemi sty dobrovolníky.

"Přejeme si naučit Čechy, že nejlepším nápadem je starší nepoužívanou techniku věnovat dětem z potřebných rodin, aby mohly lépe studovat a zvýšila se jejich šance k přijetí na střední nebo vysokou školu. Soutěžící dívky z Miss České republiky nám v tom skutečně pomáhají jak s distribucí, tak s propagací na sociálních sítích, na kterých mají velký vliv a dosah." vysvětlil smysl partnerství Robert Novotný, předseda Nadačního fondu IT People.

Projekt Počítače dětem se stal během krátké doby veřejně známý natolik, že v nedělních Otázkách Václava Moravce se o něm zmínil i ministr školství Robert Plaga. Podle ministra školství se jedná o občanskou iniciativu, s kterou jeho ministerstvo počítá při zajištění vzdělávání dětí v případě uzavřených škol v rodinách, jejichž finanční situace neumožňuje dítěti pořídit si počítač pro studium na dálku. Spojení národní soutěže krásy a charitativní pomoci tedy skutečně funguje. 

Druhé semifinále je minulostí
Ve čtvrtek 25. června byly semifinalistky druhého semifinálového kola poprvé představeny veřejnosti, porotě a partnerům soutěže. Třídenní semifinálový boj dívek byl zahájen módní přehlídkou, následovaly rozhovory a promenáda v plavkách. Díky přímým přenosům vysílaných na Facebooku celoplošných rádií si svou favoritku mohli zvolit posluchači těchto rádií, kteří jsou jedním z porotců soutěže. V pátek se semifinalistky věnovaly charitativní činnosti, kdy předávaly počítače nadaným studentům z potřebných rodin. V sobotu pak proběhlo vyvrcholení druhého semifinále, které se konalo v čestlickém aquaparku. Semifinalistky se představily ve volných disciplínách, v šatech i v plavkách během odpolední show. Třetí místo obsadila devatenáctiletá Kristýna Hyská z Nespek, druhé místo získala osmnáctiletá Magdaléna Říhová z Domašína a nejvíce hlasů od porotců získala devatenáctiletá Valérie Herianová z Ústí nad Labem.

Trojice dívek, jako vítězky druhého semifinálového kola, dostala malou korunku jablonecké výroby, šerpu, všechny dívky pak květiny a dárky od partnerů. Semifinálová kola jsou v polovině, další dvě proběhnou v červenci, kdy se takto vytvoří dvanáctka finalistek. Od srpna dívky čeká dvouměsíční celonárodní roadshow, kdy budou popularizovat tuzemská turistická místa, zároveň se zaměří na charitativní akce spojené s organizací spojených národů UNICEF a s projektem Počítače dětem. Velké finále pak na přelomu září a října celý tento ročník zakončí.

Pro nové zájemkyně o tuto soutěž je vypsán již poslední casting, který proběhne v pondělí 6. července v Praze.