Startup Givt.cz získal skrze online nákupy už 10 milionů korun pro dobrou věc
Givt.cz je fundraisingový portál, který umožňuje lidem udělat dobrý skutek při tak běžné činnosti, jakou je nakupování na internetu. Jeho uživatelé si při online nákupu zvolí dobročinnou organizaci, které pak putuje procento z jejich útraty, aniž by platili něco navíc. Nyní Givt slaví celkem 10 milionů korun, které už se takto podařilo získat.
Olomoucký startup Givt.cz funguje na bázi affiliate marketingu, kdy zapojené e-shopy platí Givtu provizi za přivedené zákazníky a uskutečněný nákup. Část je použita na provoz a rozvoj portálu a část putuje zapojeným neziskovým subjektům. Těch je v tuto chvíli už přes 5 tisíc a je možné je podpořit na více než 2 tisících nejznámějších eshopů.
Projekt vznikl v roce 2015 a za tu dobu si získal tisícovky příznivců, kteří své nákupy směřují na eshopy, přes které lze pomoci. "Když se teď při oslavě prvních deseti přispěných milionů ohlížíme zpět, vidíme, jaký může mít tak jednoduchý návyk - nakupovat přes Givt - dosah," říká Karolína Fojtíková, která letos v únoru převzala post ředitelky po jednom ze zakladatelů, Peteru Pálušovi.
Kromě možnosti přispět dobročinným organizacím se Givt dlouhodobě snaží přibližovat problematiku neziskových organizací široké veřejnosti, a to jak na sociálních sítích, tak prostřednictvím blogu blog.givt.cz nebo podcastu Pijavice.
TZ