Jak vybrat ideální online portál pro získávání kvalitních odkazů

13.03.2024

V tomto článku se s vámi chci podělit o mé poznatky a zkušenosti v oblasti SEO a PR při výběru ideálního online portálu pro získávání kvalitních zpětných odkazů. 

Jako SEO konzultant a specialista digitálního marketingu s dlouholetou praxí od roku 2006 jsem měl možnost prozkoumat a využít široké spektrum SEO nástrojů a publikačních platforem. 

Při tvorbě obsahové strategie a návrhu linkbuildingu používám pestrou paletu analytických nástrojů jako Ahrefs, Senuto, Semstorm, Majestic, MOZ a Semrush, což mi umožňuje stanovit reálný a relevantní obsahový plán v souladu s rozpočtem a ambicemi klientů.

Význam kvalitních odkazů

Mohu potvrdit, že v digitálním marketingu jsou kvalitní zpětné odkazy základním pilířem každé úspěšné off-page PR strategie a rovněž přispívají k růstu efektivity SEO kampaní.

Příklady realizovaných kampaní si můžete prohlédnout v mém referenčním SEO portfoliu.

Kvalitní odkazy vám mohou pomoci zlepšit pozice ve výsledcích vyhledávání a také zvyšují důvěru ve vaši značku. SEO guru Matthew Woodward prokázal přínos odkazů již mnohokrát a určitě vám doporučuji jeho skvělá vzdělávací videa.

Semrush je jedním z nejpopulárnějších nástrojů pro analýzu a optimalizaci webových stránek. Při rozhodování o investicích do SEO a PR je to šikovný parťák, s jehož pomocí mohu klientům poskytnout ještě více cenných informací při výběru portálů pro publikaci obsahu.

4 rady pro garanci kvality a návštěvnosti 

Klientům nabízím portfolio více než 90.000 webů a blogů, na kterých mohou publikovat svůj obsah a vytvářet zpětné odkazy. Jak vybírám ideální portál pro PR aktivity a linkbuilding? Připravil jsem si pro vás 4 rady:

  1. Relevance: Pro publikování článků vybírám relevantní portály a tematické magazíny v souladu se stanovenou SEO strategií.
  2. Posouzení organické návštěvnosti: Díky datům ze Semrush, Ahrefs a Senuto mám přístup k odhadované organické návštěvnosti pro každý portál, což mně a mým klientům umožňuje lépe zhodnotit potenciál jednotlivých vydavatelů. Organická návštěvnost je klíčovou metrikou, neboť poskytuje odhadovaný počet návštěv z vyhledávačů na základě pozic obsazených webem na klíčová slova a průměrného měsíčního objemu vyhledávání.
  3. Skóre autority webu: V rámci mé práce je také klíčové sledovat skóre autority (Authority Score) od Semrush, které se vypočítává na základě síly odkazů, organické návštěvnosti a přirozenosti odkazového profilu. Toto skóre, určené na 100bodové stupnici, mi poskytuje rychlý přehled o celkové kvalitě a autoritě domény.
  4. Klíčová slova v TOP 100 SERP: Pro výběr vhodného portálu využívám další šikovný indikátor. Jde o počet klíčových slov, pro která se doména umisťuje na pozicích 1 až 100 ve výsledcích organického vyhledávání podle Semrush.

Pomocí zmíněných metrik a dat ze Semrush a dalších SEO nástrojů mohu klientům nabídnout dostatek informací pro správné rozhodnutí při výběru nejlepších portálů pro publikování obsahu.

Honza Vavřička - marketingový poradce

Fotka od muneebfarman z Pixabay